O czym należy pamiętać podczas projektowania logo firmy

Dobrze wykonany projekt logotypu to niezwykle ważna sprawa dla każdej firmy – ostatecznie ten wizualny element będzie stanowił wizytówkę wśród klientów. Dlatego też zaprojektowanie go warto przekazać profesjonalistom, a jeśli ktoś chce się za to zabrać samemu, to trzymać się kilku ważnych kwestii.

Przede wszystkim logo firmy powinno być możliwie czytelne i proste. Prostota ma ogromne znaczenie, bowiem sprawa wrażenie profesjonalizmu i nowoczesności. Wystarczy zresztą się przyjrzeć logotypom największych marek, aby to świetnie zauważyć. Dobra kreacja logo to także unikanie większej liczby kolorów.

Zaleca się, aby nie było ich więcej niż trzy, ale im ich liczba będzie mniejsza tym zdecydowanie lepiej. Za pstrokata kolorystyczna mieszana może wyglądać zniechęcająco, przynosząc odwrotny rezultat od planowanego. Graficy muszą również zwracać uwagę na użytą czcionkę. Powinna ona pasować do branży, w której działa firma, dużą rolę odgrywają również różne psychologiczne aspekty.

Wiele firm po jakimś okresie działania na rynku zaczyna się decydować też na odświeżenie logo. Taki zabieg ma na celu tchnienie nowej energii w taką markę i danie jej nowych możliwości. Tego typu odświeżenie można przeprowadzić w oparciu o dotychczasowy wygląd, ale niekiedy wszystko zaczyna się od nowa. Mając na uwadze powyższe aspekty zdecydowanie najlepszą opcją jednak będzie zlecenie takiego projektu profesjonalnej firmie. Taką bez problemów znajdzie się w sieci, przykładowo wpisując hasło zobacz na temat – identyfikacja wizualna i sprawdzając otrzymane wyniki.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
Dodaj komentarz
Możesz także polubić