Marketing przy pomocy reklamowych gadżetów cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Jest to niezbyt droga metoda, która może przynieść bardzo wymierne rezultaty. Przy założeniu że wszystko się należycie rozplanuje i przeprowadzi, ponieważ stosunkowo łatwo o jakąś pomyłkę. Gadżety reklamowe dla firm to świetny sposób na zbudowanie rozpoznawalności swojej marki oraz zwiększenie lojalności wśród klientów.
Ale decydując się na takie działania trzeba pamiętać o paru istotnych rzeczach i nic nie pozostawiać przypadkowi. Po pierwsze wręczane gadżety reklamowe powinny się kojarzyć z działalnością danej marki, a także trafić w oczekiwania odbiorców. Trudno o gorszą rzecz jak przekazanie czegoś, co za chwilę wyląduje na dnie szuflady czy nawet koszu na śmieci. Praktyczny prezent, z jakiego można będzie korzystać każdego dnia zapewnia pozytywny odbiór i dobre skojarzenia z daną firmą. Dużą rolę odgrywa tu również odpowiednie dobranie kolorów.
Wyraziste, bijące po oczach gadżety reklamowe z logo w niektórych przypadkach się oczywiście sprawdzą, ale znacznie lepiej stawiać na neutralne, stonowane barwy, jakie będą odpowiadać prawie każdemu. Ważną kwestią są pieniądze, jakie planuje się wydać na takie gadżety reklamowe. Dedykując na ten cel jakiś budżet zdecydowanie lepiej jest postawić na skromniejsze, lecz solidne i porządne drobiazgi, niż na rzeczy, które co prawda bardzo ładnie wyglądają, lecz ich jakość niekoniecznie jest taka, jaka być powinna.